Het oh zo mooie noorden van Thailand + een weekendje Bangkok

18 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Maandag 30 Mei – Dinsdag 31 Mei

Maandag en dinsdag weer even hard aan de bak geweest voor school. Maar dinsdag na school hadden we ook alweer weekend! En dit weekend staat Chiang Mai op het programma! Om half 8 hadden Esther, Anne Marleen en ik de nachttrein Chiang Mai geboekt. Om 5 uur hadden we een taxi gepakt, want dan zouden we op tijd aankomen bij het station. Nou dat was dus niet helemaal waar. We hadden in onze berekening gecalculeerd dat we drie kwartier in de file konden staan. Om überhaupt Rangsit uit te komen duurde een uur, want het stond helemaal vast!!!! Normaal gesproken doe je over dat stukje 10 minuten. En die taxichauffeur van ons reed ook maar niet door, dus we hebben op een gegeven moment tegen die taxi gezet dat die maar moest stoppen en we gingen wel een ander zoeken. Het was inmiddels al 6 uur en we moesten nog een uur om bij de BTS station te komen in Mo Chit en dan moesten we nog een half uur met de metro naar het station. We hadden al bedacht dat we het nooit meer zouden redden dus we hadden alvast het station gebeld of we ook de trein later mochten pakken, want dan moesten we een uur voor vertrek bellen. Nou ze zeiden dat dat op het station geregeld moest worden, wat een bullshit. Je wilt toch juist een andere trein pakken omdat je het niet red. Dus hadden we maar bedacht dat we de scooter taxi gingen pakken want die kan mooi tussen alle auto’s door ons direct naar het treinstation brengen. Helaas was dit voor de scooter taxi te ver. Dus uiteindelijk hebben we maar weer een gewone taxi gepakt en verteld dat we in a hurry waren! Dus de taxi chauffeur deed gas op die lollie en reed zo snel hij kon naar het station, hiervoor moesten we wel over de tolwegen maar dat maakte ons niks meer uit! We moesten en zouden die verdomde trein halen! De rit was zoooo zenuwslopend, elke keer dachten we weer: we gaan het redden, nee het lukt het echt niet, jawel we gaan het redden. Onderweg kwamen we weer een aantal keren vast te staan, maar jawel we kwamen om 5 voor half 8 aan op het station! Dus wij rennen naar de trein en we hadden het gered!! In de trein zijn we maar gaan avondeten. Alleen nu komt het leuke, de trein bleef gewoon nog stilstaan op het station tot half 11.. Om half 11 vertrok de trein pas naar Chiang Mai dus we hadden echt gehaast voor niks! Maarja we waren allang blij dat we de trein überhaupt gehaald hadden. De reis duurde 14 uur. Als we om half 8 vertrokken waren we om 9 uur in Chiang Mai aangekomen maar helaas, het zal nu wel een uurtje of 12 worden. Ik heb ondanks dat ik in de trein zat, nog best goed geslapen. We gingen om 12 uur slapen en werd om 9 uur pas echt wakker!

Woensdag 1 Juni

Rond een uurtje of 12 kwamen we dan eindelijk aan op het station in Chiang Mai. Op het station hebben we direct een taxi gepakt die ons bracht naar ons hostel, Hug Hostel. Tijdens het inchecken kwamen Roxy, Sophie en Anna aanlopen. Die waren niet met de trein gegaan, maar die waren vanochtend naar Chiang Mai gevlogen. Met z’n 6en gaan we de aankomende dagen leuke dingen doen! Zij hadden al geluncht, dus gingen wij dat ook maar eens doen. Nouja lunch, het was ook direct ons ontbijt eigenlijk, lekker laat haha. De andere 3 meiden gingen ondertussen even scooters regelen, zodat we na de lunch direct op pad konden gaan. We gingen op de scooter naar Wat Phra That Doi Suthep, de populairste tempel in Chiang Mai. De tempel ligt op 16 kilometer van Chiang Mai af op een berg, dus het was nog wel eventjes rijden met de scooter. Maar aangezien we door de bergen moesten, was het wel een hele mooie weg om te rijden. De hele tempel was goud en allemaal details waren erin verwerkt, wel heel mooi om te zien! Bij de tempel heb je een heel mooi uitzicht over de hele stad Chiang Mai. Na eventjes te hebben rondgelopen hadden we het ook wel weer gezien, dus hadden we weer de scooter gepakt om terug te gaan naar het hostel. Natuurlijk kon het niet anders dat we even een regenbui op ons hoofd kregen. Eenmaal weer aangekomen in het hostel, hebben we ons even lekker opgefrist en gerelaxed. ’s Avonds stond de Night Bazar op het programma. Op ons scootertje gingen we die kant op, we waren nog niet halverwege of de regen kwam al met bakken uit de lucht! Snel maar afgestapt en ergens gaan schuilen. De regen bleef maar aanhouden dus zijn we bij het restaurantje waar we gingen schuilen, ook maar gewoon gebleven en hebben daar gegeten. Na het eten was iedereen ook echt kapot, dus zijn we maar terug gereden naar het hostel en lekker gaan slapen.

Donderdag 2 Juni

Om 6 uur ging de wekker alweer, want om half 7 werden we opgehaald. Het opstaan ging niet echt makkelijk. Maar er stond vandaag wel iets heel leuks op het programma, namelijk naar Into The Wild Elephant Camp. We gingen hier de olifanten verzorgen, wassen en voeren. Ik had er helemaal zin in! We kregen van de guide een speciaal shirt aan en een bandana om de hele outfit af te maken. Aangezien we zo vroeg werden opgehaald stopten we onderweg nog even om een ontbijtje te scoren bij de 7-Eleven. Nadat iedereen had gegeten was het tijd om door te gaan, op naar de olifanten! We werden op een gegeven moment ergens naast de weg gedropt en vanaf daar moesten we nog een stukje lopen naar het kamp toe. In het kamp werden 3 olifanten verzorgd. We kregen daar allemaal een zak met bananen om de olifanten te voeren. Dit was echt heel leuk om te doen! De bananen werden gewoon met schil en al opgegeten. Daarna gingen wij even een stukje wandelen met de olifanten, en de nodige foto’s werden ondertussen natuurlijk gemaakt! Uiteindelijk kwamen we bij een modderbad terecht, waar wij de olifanten een soort van gingen scrubben met modder. Alleen net voordat we in het modderbad gingen, ging een van de olifanten even plassen en poepen. Ja dat was niet chill.. Maarja schijt, daarna maar even goed douchen! Na het scrubben gingen we naar een ander meertje waar we de olifanten (en onszelf) gingen wassen. Daarna kregen we lunch. Wat was dit een top ervaring, echt super leuk!! Na de lunch gingen we weer terug naar het hostel. Die dag hebben we niet veel meer gedaan.

Vrijdag 3 Juni

Vandaag was het tijd om naar Pai te gaan. Dit wilden we doen via scooter. We gingen ’s ochtends vroeg naar Aya Service, een bedrijf waar je scooters kan huren en dan naar Pai kunt scooteren en de scooter daar dan achterlaten. Helaas waren alle scooters al uitverkocht, dus gingen we met de minibus van half 10 naar Pai. Voor die tijd nog even snel een ontbijtje voor onderweg gehaald bij de wel bekende 7 Eleven + een reispilletje gehaald. De weg, route 1095, van Chiang Mai naar Pai wordt ook wel de kotsweg genoemd namelijk. Dit omdat de weg 762 bochten heeft. Door het reispilletje hebben we hier helemaal geen last van gehad gelukkig! We werden afgezet bij Aya Service in Pai en daar hebben we dan ook direct scooters geregeld voor vandaag en morgen, want morgen gaan we de tocht wel per scooter doen. Na dat geregeld te hebben gingen we door naar onze accommodatie wat een beetje op een berg lag. Hierdoor hadden we echt super mooi uitzicht! We sliepen met zijn 6en in 1 kamer. Nadat we onze spullen gedumpt hadden, gingen we naar een waterval toe. Dit was niet heel bijzonder, dus waren we alweer snel verdwenen. Been there, done that! Daarna na een beetje verdwaald te zijn, gingen we door naar Chinatown. Ook dit was weer een beetje een teleurstelling, maar je had er wel mooi uitzicht boven aan de berg! Inmiddels waren Roxy en Anna weer terug naar de accommodatie, want Roxy had een Skype interview. Na van het uitzicht genoten te hebben, keerden wij ook weer terug naar de accommodatie. Hier haalden we Anna op en gingen we nog door naar de Pai Canyon. Dit was echt prachtig, het was een soort mini Grand Canyon. Ook hier had je ook echt een super mooi uitzicht. Na over de Canyon te hebben gelopen, zijn we weer terug gekeerd naar de accommodatie. Onderweg hebben we nog wel even een groot boeddha beeld meegepakt. Bij de accommodatie gingen we ons klaarmaken en daarna weer terug naar Pai centrum om daar een hapje te eten! Je had hier ook de Pai Walking Street (markt), maar dit stelde echt drie keer niks voor haha. Vanavond wilden we op stap, dus na het eten zijn we naar 2 barretjes geweest, maar al snel kwamen we er achter dat echt stappen er niet in zat. Nu merkten we pas echt dat er een heel erg hippie sfeertje hing. Het ging hier echt om chillen. Dus hebben we in het barretje even lekker gekaart onder het genot van een drankje.

Zaterdag 4 Juni

Vandaag gingen we er vroeg uit want we wilden voordat we terug gingen naar Chiang Mai, de Lod Cave bezoeken. Dit ging ik samen met Anne Marleen, Esther en Anna doen. Roxy en Sophie gingen nog de Canyon bekijken, aangezien Roxy dat gisteren had moeten missen. ’s Ochtends hebben we dus snel ergens ontbeten, om vervolgens met de scooter naar de Cave te rijden. Dit was nog een best eind scooteren, ik denk ongeveer 1 uur/ anderhalf uur. Wel was het een erg mooie route, we gingen helemaal door de bergen. Ook hier waren heel veel bochten, maar op de scooter had je er verder helemaal geen last van. Per tweetal boekten we een guide die ons met een bootje door de grot zou begeleiden. Ook kochten we een zakje vissenvoer, om de vissen te voeren in de grot. Na een stukje lopen kwamen we aan bij de grot, waar we in moesten stappen in een krakkemikkig bootje van bamboe. Onze guide had ook een lantaarn bij zich, aangezien er geen verlichting was in de grot. Het was echt vet om met een bootje in een pikke donkere grot te varen. Onderweg stopten we 2 keer om uit te stappen en door de grot te lopen. Op het laatst kwamen we op een plek waar echt immens veel vogels vlogen. Het stonk ook enorm naar vogelstront daar. Alles zat er ook onder, de trappen, de leuningen, alles. Ook werd Anne Marleen nog onder gepoept. Onderweg hebben we ook nog de vissen gevoerd, er zaten echt hele dikke en heel veel vissen in het water. Je wilde zeker niet dat er iets mis was met het bootje, want in het water belanden wilde je echt niet! We waren wel weer echt blij toen we de grot weer uit waren, want die vogels waren echt niet chill. Na de grot zijn wij snel weer terug gereden naar onze accommodatie om onze spullen op te halen. Onderweg zijn we nog ergens gaan lunchen en daarna zijn we doorgereden naar Aya Service. Hier hebben we onze bagage achtergelaten. De bagage werd in een busje terug naar Chiang Mai vervoerd. Wij stapten weer op de scooter om de kotsroute af te leggen. Helemaal geen last gehad van alle bochten trouwens! En daarbij was het echt een super mooie route door de bergen. Na een kleine 4 uur waren we weer aangekomen in Chiang Mai en zijn we direct doorgereden naar Aya service om de scooter in te leveren. Helaas moesten we nog wel een uur wachten tot onze bagage er weer was. Dus maar even gesnackt bij de Mac, he vervelend weer! Toen we onze bagage hadden zijn we naar het hostel gescooterd en daar waren Roxy en Sophie ook weer. Voor de rest van de avond niks meer gedaan, want we waren kapot!

Zondag 5 Juni

Het wekkertje ging weer immens vroeg, namelijk 6 uur, want om half 7 werden we opgehaald om te gaan ZIPLINENNNN! Yes, hier heb ik al zo lang naar uitgekeken, al voordat ik weg ging naar Bali en Thailand. Samen met Anne Marleen ging ik dit doen en we hadden voor het uitgebreidste pakket gekozen. Dit hield in dat we een route van 2 uur gingen ziplinen en daarna kregen we een lunch. Wat was dit ontzettend vet! Een beetje door de jungle vliegen en zo vrij voelen. Echt heel leuk! Na de lunch gingen we weer terug naar het hostel om te meeten met Esther. Roxy, Sophie en Anna waren namelijk vanochtend alweer terug gevlogen naar Bangkok. Aangezien wij er zo vroeg uit moesten, hadden we even een middagdutje gedaan. Daarna gingen we ons klaarmaken en naar de Sunday Walking Street, een grote markt in Chiang Mai, wat ook nog eens dicht bij ons hostel was! Hier lekker rond gestruind en gegeten. Ook hebben we nog even gemeet met Tom, die ook in Chiang Mai was dit weekend, eerste dagen met de jongens en zaterdag en vandaag alleen was. Dit was ook erg gezellig en lekker bijgekletst, ook al hadden we elkaar maar 3 dagen niet gezien haha! Rond een uurtje of 11 zijn we weer terug gegaan naar het hostel en gaan slapen.

Maandag 6 Juni

Ook vandaag ging het wekkertje weer vroeg, want om kwart over 9 vlogen we weer terug naar Bangkok! Het weekend was weer afgelopen helaas. Weer even 2 dagen strijden en dan alweer weekend!

Vrijdag 10 Juni

De afgelopen dagen lekker rustig aan gedaan, daar was ik even aan toe! Maar nu was het weer tijd om te reizen. Dit weekend ging ik met een groep meiden weg. Ik ging samen met Arjanna, Hiske, Eline, Denise, Megan en Noah weg. We bleven we wel dichtbij, namelijk gewoon in Bangkok. Om 11 uur gingen we met de taxi naar Mo Chit, waar de Chatuchak Weekend Market is. Het enige wat jammer was is dat weekend toch wel echt stond voor zaterdag en zondag, want een groot gedeelte van de markt was niet open. Dus toen hebben we maar besloten om naar Siam te gaan, om even lekker te lunchen. Na de lunch hadden we maar besloten om naar MBK shopping Mall te gaan. Dit was toch wel heel veel rommel hier, dus hier hadden we het ook wel snel gezien. Hierna zijn we naar ons hostel gegaan, Khao San Lovers, bij Khao San Road. Hier hebben we even gechillt en klaar gemaakt voor een avondje Sky Bar! Eerst zijn we in Sukhumvit (een chique buurt van Bangkok) bij een pizzeria gegeten. Wat heb ik hier een lekkere pizza salami gegeten!! De lekkerste tot nu toe van mijn hele reis. Na een heerlijk diner gingen Hiske, Eline, Megan en ik naar de Sky Bar ‘Above Eleven’ van het hotel Fraser Suites Sukhumvit. Hier hebben we een gin tonic gedronken voor maar 6 euro! Die prijzen heb je niet vaak op een rooftop bar! En hier hebben we genoten van het prachtige uitzicht. De andere meiden waren ergens anders een drankje gaan doen, aangezien zij al bij meerdere sky bars waren geweest. Zij waren dan ook alweer eerder met de taxi richting het hostel gegaan. Toen wij weer bij het hostel aankwamen hadden zij zich al omgekleed en waren ze klaar om te stappen. Wij hadden alleen een dikke inkakker gekregen op de rooftopbar dus hadden wij besloten om lekker in het hostel te blijven.

Zaterdag 11 juni

Hiske, Eline, Megan en ik zijn er een beetje op tijd uitgegaan, aangezien wij graag naar de weekend markt wilden. De andere meiden waren te brak om mee te gaan, dus zij hebben lekker uitgeslapen. Op de Chatuchak Weekend Market heb ik de laatste souvenirtjes gekocht. Na wat rond gestruind te hebben en geluncht te hebben gingen wij weer terug naar Khao San Road om ons pak te passen!! Ohja dit ben ik volgens mij vergeten te vertellen. Woensdag ben ik samen met Hiske, Wim en Pascal naar Overseas Tailor geweest, want we wilden een pak op maat laten maken. Ze hadden ons opgemeten en we hebben de stofjes gekozen voor ons pak. Voor een mooie prijs laat ik een pak maken wat bestaat uit een jasje, broek, rok en een blouse. En vandaag was het de eerste keer dat we het gingen passen. Er moest bij de blouse en bij het jasje wat ingenomen worden. De broek paste ik helaas niet, bij de kuiten hadden ze hem te strak gemaakt, waardoor ik er niet in kon. Heel confronterend want ik vind mijn kuiten al zo groot.. De man die mij had opgemeten snapte er niks van en ik moest in een uurtje terug komen, want ze gingen hem groter maken. Na een uur stond ik weer in de winkel om mijn broek te passen. Helaas zat hij nog steeds te strak. Gelukkig maken ze nu een nieuwe broek voor mij en woensdag ga ik weer heen om nog een keer te passen. Na het passen gingen we met zijn allen, ook de andere meiden, door naar de bios in de MBK Shopping mall om Now You See Me 2 te kijken. Ik had gevraag om een kleine popcorn, maar klein kennen ze hier niet hoor. Een kleine popcorn hier is een grote popcorn in Nederland haha. De film was trouwens echt heel leuk! Na de film zijn we weer terug gegaan naar het hostel.

Zondag 12 Juni

Vandaag ging de wekker vroeg! Om 7 uur hebben we een taxi gepakt om naar de Damnoen Saduak Floating Market te gaan. Het was nog anderhalf uur rijden om hier te komen. Maar dat was het gelukkig wel waard. Het was erg leuk om mee te maken. We kregen een bootje toegewezen waar we met z’n allen in konden en met dat bootje vaar je door de markt heen. Zoals de naam het zegt is het een markt op het water. Zo kwamen er vrouwtjes voorbij dobberen in bootjes die je coconut icecream, fruit, souvenirtjes etc. wilden verkopen. Daarnaast had je ook allemaal stalletjes waar je ook van alles kon kopen. Helaas heb ik verder niks gekocht. Na de markt zijn we weer terug gereden naar Sita Villa, onze accommodatie bij school. Ook dit ritje duurde nog anderhalf uur. De rest van de dag maar even goed besteed aan school.