Het is helaas niet alleen maar zonneschijn..

2 juni 2016 - Thailand, Thailand

Tijdens de meivakantie in Nederland, moesten wij hier in Thailand gewoon naar school. Nu hebben wij onze meivakantie verdiend! Hierbij een verslagje van mijn meivakantie. Enjoy!

Woensdag 18 Mei

Na 2 dagen school is het dan eindelijk vakantie! ’s Ochtends om half 8 stonden we klaar om nog even snel een ontbijtje bij sita villa mee te pakken en toen pakten we de taxi naar Don Muang Airport. Het was weer tijd om te vliegen!Om 10 voor 10 vlogen we naar Surathani, wat een beetje in het midden van Thailand ligt. Na een kort vluchtje van anderhalf uur waren we weer geland. Op het vliegveld hadden we direct vervoer geregeld naar de pier en een boot die ons naar Koh Samui bracht. Na een busreis van anderhalf uur en na een bootreis van anderhalf uur, kwamen we rond een uurtje of 4 aan op Koh Samui. Hier bleven we 3 nachten. Bij de pier hadden we direct scooters geregeld en alvast de boot voor zaterdag naar Koh Phangan. Daarna zijn we op de scooters naar Lamai Beach gereden waar ons hotel was. We hebben toen even gechillt en daarna de scooter gepakt om ergens wat te gaan eten. Na het eten zijn we doorgegaan naar een cabaret show, of terwijl een ladyboy show. Wat was dit bizar! Maar wel leuk om een keer meegemaakt te hebben haha! Na de show zijn we terug gegaan naar het hotel want we waren echt kapot.

Donderdag 19 April

’s Ochtends hebben we heerlijk ontbeten bij the French Bakery. Wat lekker om weer normale broodjes te eten! Na het ontbijt hadden wen de scooter weer gepakt om vervolgens de Nuang Mueang Waterfall 1&2 te bekijken. Waterval nummer 1 was niet zo heel bijzonder. Waterval nummer 2 was wel heel erg mooi! Ook al stroomde de waterval niet erg hard, vanwege de hete en droge periode. We konden de waterval helemaal beklimmen, dus het was echt vet toen we bovenaan de waterval stonden. Bij beide watervallen kon je ook aan Elephant Trekking doen. Ik stond versteld hoeveel domme toeristen dit deden. Ik snapte er echt niks van. Die dieren worden zo slecht behandeld… Bij de 2e waterval kon je ook op de foto met een witte tijger en een normale tijger. Je kon gewoon bij ze in de kooi. Die beesten deden niks, wat betekend dat ze helemaal volgespoten zaten met een of ander middeltje. Echt vreselijk. En nog heel veel toeristen foto’s maken, ik snap er niks van. We zijn na het bezoeken van de waterval dan ook direct weer weggegaan. Na de waterval zijn we met z’n allen naar een rum distilleerderij gegaan en heeft iedereen (behalve ik, want ik vind rum echt vreselijk vies) een paar verschillende soorten rum geproefd. Iedereen vond het ook echt vies haha. Helaas was de distilleerderij nog niet af en konden we niet het proces zijn hoe de rum werd gemaakt. Na die tijd zijn we doorgegaan naar de pier om de rest van de groep op te halen, want die vlogen vandaag pas. Hebben we even met zijn allen geluncht en zijn we daarna op de scooters terug gegaan naar ons hotel in Lamai Beach. Zij hadden even de spullen gedropt en daarna zijn we doorgereden naar het strand om nog even te genieten van het zonnetje. ’s Avonds zijn we met zijn allen weer terug gegaan naar het plaatsje waar wij de ladyboy show hadden bekeken en zijn we in dat straatje gaan eten. Daarna hadden we bij een strandtent nog wat drankjes gedaan en toen zijn we weer teruggegaan naar het hotel.

Vrijdag 20 Mei

Vandaag wilden we allemaal wel wat van het eiland zien. Dus besloten we om na het ontbijt bij het lekkere Franse bakkertje met z’n allen de scooter te pakken en naar het noorden te rijden. Bij het bakkertje kwamen we met z’n allen bij elkaar. Esther, Anne Marleen, Wim en Robbert hadden namelijk een fanatieke ochtend gehad. Zij hadden 2 uur lang een muay thai les gehad. Die waren ook helemaal kapot na deze les. Maar we gingen dus met zijn allen naar het noorden. In het noorden was er een heel groot Boeddha beeld te bewonderen. Om bij de Boeddha te komen moest je wel een aantal trappen op en moest je een kimono aan doen om je schouders en knieën te bedekken. Het uitzicht bij de Boeddha was ook erg mooi. Bij het Boeddha beeld had je ook veel tentjes die kleding verkochten. Hier hebben vele van ons hun Full Moon Party outfit gescoord. Ik had mijn outfit gisteravond mijn outfit gelukkig al gescoord. Na het Boeddha beeld zijn we naar het strand gereden om lekker te chillen. Aangezien niet iedereen zin had om de hele dag op het strand te liggen, ben ik op een gegeven moment met een groepje gaan rondrijden op de scooter. We hadden geen route maar zijn gewoon ergens heen gereden. Als we bij een kruispunt of een afslag kwamen was er telkens iemand die zei dat we links of rechts of wat dan ook gingen. Uiteindelijk gingen we de berg op. Dit was echt heel leuk. Alleen kwamen we op een gegeven moment bij hele steile stukken uit waarbij onze scooter (ik zat bij Robbert achterop) het niet meer trok. Midden op het steile punt kwamen we stil te staan omdat onze scooter het niet trok om ons samen de berg op te rijden. Dus we moesten de gewichten even anders verdelen op de scooters, want meerdere hadden last van scooters die het slecht trokken. Uiteindelijk werd de weg zo slecht dat we weer moesten omdraaien en terug rijden. Toen kwam het grote probleem pas. De voor rem werd bij elke scooter lam. Gelukkig kwamen we erop tijd achter en reden we voorzichtig anders had het heel anders af kunnen lopen.. Dus gingen we wachten in de hoop dat ze het weer gingen doen. We hadden het gevoel dat de remmen te warm waren. En dat was ook zo. Degene die achterop zaten gingen maar alvast lopen zodat er zo min mogelijk gewicht op de scooters zaten. Uiteindelijk kwamen we een vrouw tegen in de auto en wij vroegen of ze ons wilde brengen naar de hoofdweg, en ja hoor dat wilde ze! Dus wij mooi in de auto en de rest volgde ons op de scooters. Toen we weer bij de hoofdweg waren deden alle remmen het weer en zijn we weer terug naar het hotel gereden. ’s Avonds hebben we naast het eten niet meer zoveel gedaan want iedereen was kapot en morgenvroeg moeten we weer vroeg op.

Zaterdag 21 Mei

Vandaag was het tijd om naar HET party eiland van Thailand te gaan, Koh Phangan. ’s Ochtends hadden we de boot gepakt waar we nog ongeveer een uurtje in moesten zitten. Eenmaal aangekomen op het eiland gingen we alvast direct de boot terug naar het vast land regelen, het vervoer van het vaste land naar het Khao Sok National Park en scooters voor op Phangan. Nadat we dat geregeld hadden waren we good to go. Lekker bepakt en bezakt op de scooters naar de andere kant van het eiland. Aangezien de Full Moon Party vanavond op het eiland is, is het extreem druk op het eiland en was het lastig voor ons om nog een accommodatie te vinden voor 12 man. Maar het was gelukt, voor een wat duurder bedrag. En dat konden we ook merken toen we aankwamen bij het hotel. We werden daar heerlijk verwend. Per tweetal hadden we een bungalow. Er was een zwembad en het lag direct aan zee. Heerlijk om even in een wat luxere accommodatie te zitten. Het was er ook heerlijk rustig aangezien de Full Moon Party aan de andere kant van het eiland was. We hebben hier dan ook eigenlijk alleen maar gechillt bij het hotel. ’s Avonds gingen we lekker met z’n allen eten bij het restaurant aan de zee. Naast het hotel kon je vuurwerk kopen en de jongens konden het natuurlijk niet laten om even wat te kopen. Ze hadden een pot siervuurwerk gekocht en aangestoken om de avond goed te laten beginnen. Daarna gingen we ons klaarmaken en onder verven want we gingen immers naar de Full Moon Party. Om 11 uur ging de taxi naar de Full Moon Party. Wat een gekte! Allemaal mensen in velgekleurde kleding met verf op zich en emmertjes drank. Duizenden mensen op een strand en overal kon je feesten. Er waren allemaal verschillende tentjes waar muziek vandaan kwam en overal kon je emmertjes met drank kopen. Het feest was alleen niet zo leuk als wat ik had gedacht. Misschien ook omdat ik niet zoveel drank op had maar ook omdat mijn verwachtingen nogal hoog lagen. Maar desondanks had ik het zeker niet willen missen. Voordat we eindelijk thuis waren duurde het ook nog wel even. We werden door de taxi van het hotel weer opgehaald en er waren standaard tijden dat de taxi je kwam ophalen. Alleen hielden ze zich niet echt aan de tijden waardoor we lekker lang mochten wachten. Maar we zijn gelukkigg heelhuids thuis gekomen!

Zondag 22 Mei

Echt uitslapen zat er helaas niet in. Voor 10 uur moesten we ontbijten en om 11 uur moesten we ook uitchecken dus we hadden een kort nachtje. Na het uitchecken zijn we de scooter weer opgestapt om naar de pier te gaan. Vanaf vandaag ging Daan ook met ons mee. Bij de pier stonden ongelofelijk veel backpackers die net als ons ook voor de Full Moon Party naar dit eiland waren gekomen en hun reis nu weer verder vervolgden. De bootreis duurde ongeveer wel 2 en half uur voordat we weer bij het vaste land waren. Hier werden we opgehaald door een busje en naar onze accommodatie bij het Khao Sok National Park gebracht. Toen we daar aankwamen kwam de regen echt met bakken uit de lucht, dit voorspelde niets goeds. Aangezien we een hele lange tocht hadden gemaakt, was het al 8 uur toen we bij de accommodatie aankwamen. We konden tot 9 uur avondeten bestellen, dus we hadden allemaal even onze spullen gedropt en zijn toen direct bij het restaurantje wat gaan eten. Na het eten ging eigenlijk ook iedereen direct naar bed, want we waren kapot.

Maandag 23 Mei

’s Ochtends werden we opgehaald in een busje door onze reisleider Ruki. Dat was me ook een apart figuur, wat een gekke man haha! Wel heel grappig. We werden dus opgehaald en voordat we naar het national park gingen, gingen we even naar een marktje om de nodige spullen te kopen. Zo moesten we een waterbag kopen, zodat onze spullen niet nat zouden worden, muggenspray en een lampje voor op ons hoofd. Gelukkig was het nog droog. Daarna reden we door naar de pier waar we op een bootje moesten stappen om naar onze accommodatie in het national park te komen. Al snel begon het te regen, dus iedereen trok snel z’n poncho aan (ohja die kregen we van Ruki). Het kwam echt met bakken uit de lucht vallen. We waren dan ook zeiknat toen we bij onze accommodatie aankwamen. Dit waren kleine huisjes op het water, met 4 matrassen op de grond en een wc en een douche, that’s it. Heel primitief, ook was er geen stroom. We merkten onderweg in het bootje al dat het water heel erg warm was, dus iedereen dropte z’n spullen en sprong in het water. Heerlijk! De omgeving was trouwens echt prachtig, ondanks de harde regen kon ik gelukkig tijdens de boot rit nog wel een beetje om me heen kijken. Helaas ging de regen niet stoppen vandaag en waren onze plannen wat we als activiteiten hadden in de soep gelopen. Uiteindelijk toch nog bedacht om in de regen naar een waterval te gaan. Deze gingen we helemaal beklimmen, wat wel echt heel vet was. De terugweg naar beneden was alleen wat minder leuk, het was namelijk door de regen zo glad geworden. Ik had ook nog eens geen grip met m’n schoenen want de zool was helemaal versleten dus dit was wel een zenuwslopend moment. Maar heb het gelukkig zonder schrammen naar beneden gehaald. Na die tijd gingen we weer terug met het bootje naar de acco en ja gingen we maar weer even zwemmen. Daarna was het ook al snel tijd om avond te eten en na het eten hebben we gekaart met z’n allen. Eigenlijk zouden we een nachtsafari doen, maar omdat het zo erg regende kon ook dit niet doorgaan.

Dinsdag 24 Mei

De hele nacht had het echt keihard geregend en toen we wakker werden was het nog steeds niet opgehouden. We zouden eigenlijk met een bootje ergens naar toegaan om de zonsopgang te bekijken en daarna te ontbijten. Na het ontbijt zouden we een grot ingaan, waarbij je moest zwemmen om de grot in te komen. Dit alles kon door de regen niet doorgaan. Na het ontbijt hadden we onze spullen gepakt en daarna toch besloten om op de terugweg naar de pier ook nog een andere grot mee te pakken. Ik ben blij dat we dit hadden gedaan, want dit was toch wel weer mooi om te zien. Daarnaast moesten we ook vet veel geld betalen voor het National Park en anders hadden we echt het geld betaald voor niks. Bij de pier weer aangekomen was iedereen zeiknat, dus hadden we ons even snel omgekleed en daarna werden we opgehaald door een busje om naar onze volgende bestemming te gaan, Krabi! Het leuke was, toen we daar aankwamen na de busrit regende het daar ook, jawel! Wat een kutzooi.. We hadden dan ook niet veel meer gedaan deze dag behalve een beetje gechillt en gegeten.

Woensdag 25 Mei-Zaterdag 28 Mei

Deze paar dagen ga ik maar even samenvatten. We hadden zoveel op ons programma, maar omdat het gewoon elke dag keihard regende kon dit alles niet doorgaan. Het plan was namelijk om de Tiger Cave Temple en het andere uitkijkpunt in Krabi te bekijken en de boot naar Railay Beach te pakken. Donderdag zouden we dan doorgaan naar Koh Lanta en vanuit Koh Lanta een boottour naar Koh Phi Phi te doen, om vervolgens zaterdag weer terug te gaan naar Krabi want ’s avonds zouden we weer terug naar Bangkok vliegen. Maar dit konden we allemaal door de regen niet doen. We zijn vanaf dinsdag dan ook de hele tijd in Krabi gebleven en onze dagen zagen er eigenlijk precies hetzelfde uit. We stonden ’s ochtends op, we gingen ontbijten bij het hotel, daarna gingen we een restaurantje opzoeken om daar vervolgens te zitten, te lunchen, te kaarten en daarna terug naar het hotel om beetje op te frissen om vervolgens weer naar een restaurantje te gaan om avond te eten. Het was gewoon zo ontzettend balen dat we door de regen niks konden doen en onze vakantie echt een beetje verpest was. Vrijdag ochtend was het gelukkig wel droog en we dachten dit is onze kans. We zijn toen naar het andere uitkijkpunt van Krabi geweest. We moesten daarvoor een hele lange tocht van 2 en half uur door de bossen doen om bij het uitkijkpunt te komen. Dit was zeker de moeite waard, want wauw wat een uitzicht! De terugweg was alleen minder, want ja het begon weer eens keihard te regenen. Aangezien we tijdens de heenweg wel de berg op moesten was het nog wel een kunst om zonder te vallen weer naar beneden te komen want het werd daar in het bos natuurlijk modderig en glad. Maar ook dit was weer gelukt!
Zaterdagavond om 10 voor 6 vlogen we weer terug naar Bangkok. Nu komt het mooie. Harm, Tom en Daan hadden hun terug ticket nog niet geboekt. Dit hadden ze vrijdag pas gedaan. Eenmaal op het vliegtuig aangekomen, moesten ze hun bagage inchecken. Hier kwamen ze erachter dat ze de tickets voor 28 juni geboekt hadden in plaats van 28 mei… Dus nog even snel voordat we gingen vliegen, nieuwe tickets gekocht en toen waren we ready to go!

Zondag 29 Mei

Vandaag heb ik niet bijzonder veel gedaan. Voornamelijk voor school bezig geweest en een beetje uitgerust.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    2 juni 2016
    Mooi verhaal weer Dorris. jammer dat je door de regen veel hebt moeten missen. Maar dat komt wel goed bij de tweede poging.